Etusivu Yleisimmin kysyttyä

Yleisimmin kysyttyä

Käyttäjätiliin liittyvät kysymykset

Mikä on käyttäjätunnukseni?

Kun olet tilannut jäsenyyden tai muun käyttäjätunnusta edellyttävän palvelumme, sinun tulee olla aina kirjautuneena sisään, jotta pääset suljettuihin sisältöihin käsiksi.

Käyttäjätunnuksenasi toimii oma sähköpostiosoitteesi, jolla olet tilauksen tehnyt.

Miten vaihdan salasanani?

Kirjaudu sisään -linkin alta löydät salasanamuistuttimen, jonka kautta voit vaihtaa unohtuneen salasanasi. Saat salasanan sähköpostiisi. Muista tarkistaa myös roskapostikansio, jos viesti on vahingossa joutunut sinne.

Kirjaudu sisään -linkin löydät tietokoneen selaimella aivan oikeasta ylänurkasta. Ja mobiililaitteella sisältövalikon alta (vasen ylänurkka kolme viivaa allekkain).

Kun olet saanut väliaikaisen salasanan tilattua ja kirjauduttua sillä sisään, muista käydä jäsenalueelta vaihtamassa salasana mieleiseksesi (päävalikosta “Jäsenalue” ja sen alta profiilitietosi).

Mikäli salasanan vaihto ei onnistu, ota yhteyttä asiakaspalveluumme, niin voimme asettaa sinulle väliaikaisen salasanan.

Yritin vaihtaa salasanaani, mutta vaihtolinkki ei toimi?

Salasananvaihtolinkeissä on tällä hetkellä tiedossa olevia ongelmia iOS-laitteilla eli iPhonella ja iPadilla. Mikäli käytössäsi on jokin toisen käyttöjärjestelmän laite, kokeile tilata salasana jollakin toisella laitteella.

Voit myös ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme salasanan vaihtamista varten.

Verkkokauppaan liittyvät kysymykset

Kuinka nopeasti saan tuotteet perille?

Myymme ainoastaan omassa varastossamme olevia tuotteita, joten tuotteet lähetetään yleensä matkaan heti tilauspäivänä tai viimeistään sitä seuraavana arkipäivänä, useimmiten lähetämme tuotteita matkaan useamman kerran päivässä. Tilauksesi on pääsääntöisesti perillä jo heti seuraavana arkipäivänä tai viimeistään kahden arkipäivän kuluessa. 

Miten tuotteet minulle toimitetaan?

Voit valita kassalla joko Matkahuollon Lähellä-paketin (6,90 e), joka toimitetaan valitsemaasi tai lähimpään noutopisteeseen, tai kotijakelun (12,90 e), jonka saat suoraan kotiovellesi. Kotijakelussa jakeluyhtiö sopii erikseen kanssasi toimitusajan.

Käytämme toimituksissa vain luotettavia ja nopeita Matkahuollon palveluita. Matkahuollolla on kattava noutopisteverkosto, voit katsoa heidän kaikki palvelupisteensä täältä. Matkahuollon noutopisteinä toimii yleensä kaikki alueen ruokakaupat ja esimerkiksi R-kioskit. 

Voinko noutaa tuotteen jostakin ilmaiseksi?

Päämajamme eli varastomyymälämme sijaitsee Isossakyrössä (Kivikatu 10, 61500), mutta se on avoinna vain sopimuksen mukaan ja erillisissä tapahtumissa. Mikäli haluat tehdä noudon paikan päältä, ota aina ensin yhteyttä asiakaspalveluumme.

Miten seuraan lähetystä?

Kun tilauksesi on käsitelty ja on valmiina lähtemään, saat erillisen sähköpostiviestin, jossa on Matkahuollon seurantalinkki, jonka kautta voit seurata pakettisi saapumista perille. 

Mistä saan apua oikean tuotteen/koon valintaan?

Ota yhteyttä asiakaspalveluchatimme kautta, vastaamme yleensä nopeasti klo 8-23 välillä. Mikäli emme kuitenkaan ole paikalla, niin voit jättää meille chatin kautta sähköpostiosoitteesi, niin vastaamme heti, kun mahdollista.

Miten voin palauttaa tuotteen?

Kaikissa tuotetilauksissa on 14 päivän ilmainen palautusoikeus, kunhan tuote on käyttämätön ja myyntikuntoinen. Saat paketin mukana asiakaspalautustunnuksen, jolla voit lähettää tuotteen tarvittaessa meille takaisin. Hyvitämme tuotteen sinulle alkuperäisellä maksutavalla, kun tuote on saapunut takaisin varastoomme ja se on tarkistettu. Tuotevaihtojen kohdalla on helpoin tehdä aiemmasta tuotteesta palautus ja tilata kokonaan uusi tuote, koska varastosaldot ja -tilanteet elävät jatkuvasti, emmekä voi muuten varmistaa, että varastossa olisi oikeaa kokoa/väriä saatavilla sillä hetkellä, kun aiempi tuote palautuu. Tämä koskee erityisesti koirien takkeja ja muita kokokohtaisia tuotteita.

Mikäli palautusohjeet ovat päässeet hukkumaan, ota yhteyttä asiakaspalveluumme, niin toimitamme sinulle tarvittavat asiakaspalautustunnukset.

Mitä maksutapoja on käytettävissäni?

Oletusvaihtoehtona kassalla näet Klarnan maksutavat (lasku, erämaksu, kortit ja verkkopankit), joilla voit tehdä ostoksen nopeasti ja maksaa ostoksesi myöhemmin tai pilkkoa sinulle sopiviin osiin.

Tai voit vaihtoehtoisesti vaihtaa maksutavan Paytrailin puolelle (klikkaa kassalla nappia “Valitse toinen maksutapa”) tehdäksesi ostoksen suoraan omasta verkkopankistasi tai MobilePay’llä. 

 

Miksi minun kannattaisi ostaa SporttiRakista?

Kehitämme kotimaisia laatutuotteita koiraharrastajille yhdessä jäsentemme kanssa. Kaikki tuotekehitys ja valmistus tehdään 100 % Suomessa. Tuotteissa käytetyt materiaalit ovat myös pääosin Euroopasta, ja treenileluissa käyttämämme huonekalunahka kierrätetään Pohjanmaan Kalusteen huonekalutuotannon ylijäämästä ja lampaan villa eteläpohjalaiselta lammastilalta. Hankkimalla tuotemallistomme tuotteita tuet siis samalla lukuisia kotimaisia käsityön osaajia ja kotimaisia pienyrityksiä, ja olet osa ekologisempaa ja kestävämpää harrastustuotteiden kuluttamista.

#koiraurheilunilo® on SporttiRakille rekisteröity tavaramerkki, ja tuotemallistolle on myönnetty sekä Avainlippu että Design from Finland -merkki. Lisäksi kotimaiselle verkkokaupallemme on myönnetty erikseen verkkokaupan Avainlippu. Merkit kertovat vastuullisesta kotimaisesta valmistuksesta, käyttäjälähtöisestä ja laadukkaasta suunnittelusta sekä investoinnista suomalaiseen muotoiluosaamiseen ja työhön.

Me olemme suomalainen verkkokauppa, jossa sinua palvelevat asiantuntevat henkilöt. Meidät saat kiinni lähes vuorokauden ympäri chatin kautta, nopeimmin palvelemme kuitenkin klo 9-19 välillä. SporttiRakki on 100 % suomalaisomisteinen pieni perheyritys, ja me haluamme palvella aina parhaalla mahdollisella tavalla asiakkaitamme, sekä tuotteiden laadun että erinomaisen asiakaspalvelun kautta. Tuotteiden erinomainen laatu, hyvälaatuiset tuotekuvaukset ja -videot, mahdollisuus kysyä nopeasti chatin kautta asiakaspalvelusta neuvoja, nopeat toimitukset ja vastuullisuus saavat kaikki aikaan sen, että yli 99 % asiakkaistamme ovat tilaamiinsa tuotteisiin tyytyväisiä. Palautusprosentti on alle 1 %. Tämä tarkoittaa sitä, että paketteja kulkee vain yhteen suuntaan tuomaan iloa harrastajille.

Toimitamme tuotteet erittäin nopeasti yhteistyökumppanimme Matkahuollon kautta, jopa päivässä perille!

Käytämme hyvin vähän pakkausmateriaalia. Emme käytä lainkaan muovia tuotteiden pakkaamiseen, emmekä yksittäispakkauksia. Toimitamme tuotteet pelkässä pahvilaatikossa tai paperipussissa, jonka voit käyttää uudelleen tai kierrättää.

Lue lisää SporttiRakista tai lue lisää tuotemallistostamme sekä terveisemme verkkokauppamme asiakkaille.

PRO-jäsenyyteen liittyvät kysymykset

Mitä kaikkea PRO-jäsenyyteen kuuluu?

Parhaiten löydät jäseneduista ja -sisällöistä tietoa Liity jäseneksi -infosivulta.

Jäsenyyden kautta käytössäsi on Suomen monipuolisin koiraharrastajan tietopankki, jonka avulla kehityt koiraharrastajana. Yhteensä katsottavia jäsensisältöjä löytyy jopa 300 h edestä. Saat uusia sisältöjä katsottavaksesi jatkuvasti nettiluentojen, Q&A-kyselytuntien, teemaviikkojen sekä videopodcastien muodossa. Kaikkiin videosisältöihin pääsy edellyttää aina jäsenyyttä. 

Jäsenillä on käytössään myös mm. oma treenikalenteri sekä erilaiset jäsenedut.

Mistä näkisin jonkin esimerkin jäsensisällöistä?

Voit käydä katsomassa jäsenyyden ilmaisen testipaketin tältä sivulta. Sieltä näet yhden jokaista videotyyppiämme, eli nettiluennon, Q&A-kyselytunnin, vinkkivideon sekä videopodcastin.

Mistä löydän, mitä kaikkia videoita on katsottavissa tai jonkin tietyn videon?

Voit käydä selaamassa jäsensisältöjämme videoarkiston kautta. Sinne on kätevästi koostettu kaikki videomateriaalit omiin teema-alueisiinsa, joten voit valita juuri sen aihe-alueen, mikä sinua itseäsi kiinnostaa.

Mikäli haluat lukea tarkemmin yksittäisistä luennoista ja teemasisällöistä ennen jäsenyyden hankintaa, voit tarkastella tulevia ja menneitä luentoja ja teemaviikkoja tapahtumakalenterin kautta.

Onko jäsenyyksiä erilaisia?

Kaikissa PRO-jäsenyyksissä on sama sisältö – vain jäsenjakson pituus vaihtelee. Voit tilata joko 3 kk, 6 kk tai 12 kk jäsenyyden. Mitä pidemmän jäsenjakson tilaat, sitä edullisempi kuukausihinnasta muodostuu.

Enkö voi ostaa luentoa yksittäin?

Vain jäsenillämme on mahdollisuus katsoa nettiluentojamme, eli luentoja ei voi ostaa yksittäin.

Miten liityn jäseneksi?

Kun harkitset jäsenyyttä, kannattaa ensin käydä tutustumassa Liity jäseneksi -infosivuun. Sivulta löydät tarkemmat tiedot jäsenyydestä ja sen hyödyistä.

Jäsenyyden pääset tilaamaan verkkokauppamme Jäsenyydet-osastosta. Voit valita haluamasi jäsenjakson: 3 kk, 6 kk tai 12 kk.

Jäsenyys on aina määräaikainen tilaus, joka astuu voimaan heti. Uusit jäsenyytesi vain, mikäli olet tyytyväinen siihen, jäsenyys ei siis uusiudu automaattisesti. Saat jäsenyyskauden päättymisen lähestyessä muistutusviestin jäsenyyden uusimisesta.

Mistä tiedän, onko jäsenyyteni vielä voimassa?

Pääset katsomaan jäsenjaksosi päättymispäivän omalta profiilisivultasi Jäsenalueen alta.

Mikäli jäsenyytesi on jo päättynyt, kirjautuessasi käyttäjätunnuksillasi sisään et pääse enää jäsenalueelle. Tällöin tiedät, että jäsenyytesi on jo päättynyt.

Kun vanha jäsenkautesi on pian päättymässä, saat automaattisen muistutuksen sähköpostiisi, että jäsenyys tulee uusia, mikäli haluat jatkaa sitä.

Miten jatkan jäsenyyttä tai päätän jäsenyyden?

Jäsenyys on aina määräaikainen tilaus, joka astuu voimaan heti. Uusit jäsenyytesi vain, mikäli olet tyytyväinen siihen.

Kun vanha jäsenkautesi on pian päättymässä, saat automaattisen muistutuksen sähköpostiisi, että jäsenyys tulee uusia, mikäli haluat jatkaa sitä.

Mikäli et uusi jäsenyyttä, jäsenyys päättyy sen viimeisenä voimassaolopäivänä.

Miksi videot eivät näy minulle?

Jotta sivusto ja jäsensisällöt toimivat normaalisti, sinun tulee hyväksyä eväisteiden käyttö sivustolla. Saat siitä hyväksymislomakkeen, kun tulet vierailemaan ensimmäistä kertaa sivustolle. Evästeiden käyttö on hyväksyttävä esimerkiksi sisäänkirjautumista ja videoiden katselua varten.

Eli käythän varmistamassa, että olet hyväksynyt kaikkien evästeiden käytön, saat evästeiden hyväksymisikkunan uudeelleen näkyviin sivuston vasemman alalaidan avainikonista. Voit myös tarvittaessa tyhjentää selaimesi evästetiedot uudelleenhyväksymistä varten.

Nettivalmennuksiin liittyvät kysymykset

Miten ilmoittaudun valmennukseen?

Nettivalmennuksiimme pääset osallistumaan tilaamalla joko koirakko- tai kuuntelupaikan verkkokauppamme kautta.

Miten ja milloin pääsen kurssisivulle?

Kun tilaat valmennuspaikan verkkokaupan kautta, saat sähköpostiisi tilausvahvistuksen, että ilmoittautumisesi on onnistunut.

Valmennuskurssin ostosivulla on kerrottu, koska kurssi alkaa. Saat noin muutamaa päivää ennen kurssin alkua sähköpostiisi erillisen info-kirjeen kurssin koordinaattorilta, jossa kerrotaan tarkemmat ohjeet.

Mikäli ostat koirakkopaikan täydellä hinnalla (eli ei-jäsenhinnalla) valmennukseen sisältyvä PRO-jäsenyys alkaa samalla kuin kurssikin alkaa.

Keneltä voin kysyä tarkemmin, sopiiko valmennus juuri meille?

Nettivalmennusten yhteyshenkilö on Heidi Hendrell. Voit lähettää kysymyksesi suoraan hänelle sähköpostitse heidi@sporttirakki.fi – saat vastauksen hyvinkin nopeasti.

Miten ja milloin valmennus maksetaan?

Nettivalmennukset tilataan verkkokauppamme kautta.

Verkkokaupassamme voit maksaa kätevästi Klarna Checkout -maksutapojen kautta. Käytössäsi ovat pankki- ja luottokorttimaksut tai voit käyttää Klarnan laskua tai erämaksua ja pilkkoa ostoksesi sinulle sopiviin osiin. Koko kurssimaksua ei siis tarvitse maksaa kerralla.

Koska kurssipaikkoja on rajoitettu määrä, huomaathan, että kurssipaikkojen tilaukset ovat sitovia ja nettivalmennuksissa on peruutusoikeus ainoastaan lääkärintodistusta vastaan.

Jäikö vastaus löytymättä?