Toimitusehdot

SPORTTIRAKKI-VERKKOKAUPAN TOIMITUSEHDOT

Voimassa 18.3.2025 alkaen

YLEISTÄ

Nimi: SporttiRakki
Y-tunnus: 2812633-4

Sähköpostiosoite: verkkokauppa@sporttirakki.fi
Käyntiosoite: Kivikatu 10, 61500 Isokyrö
Puhelinnumero: 045 669 6799 (asiakkaan liittymäsopimuksen mukainen hinta)

SporttiRakki-verkkokauppa (myöhemmin ”verkkokauppa”) tarjoaa palveluita ja tuotteita koirille ja koirakoille, verkkovalmennusta, tapahtumia, luentoja ja live- ja online-valmennuksia yksityishenkilöille, yrityksille ja yhteisöille. Fyysisiä tuotteita toimitamme vain Manner-Suomen alueelle. Erillisestä kansainvälisestä verkkokaupastamme joyofdogsports.fi voi tilata tuotteitamme muualle maailmaan ja Ahvenanmaalle. Alaikäisen asiakkaan tulee toimittaa huoltajan kirjallinen suostumus eikä alaikäinen voi maksaa luotolla. Palvelut, tallenteet ja tuotteet on tarkoitettu vain yksityiskäyttöön ja niiden kaupallinen jakaminen on kiellettyä.

Yritysten ja yhteisöjen (muut kuin kuluttaja-asiakkaat) välisissä kauppasopimuksissa noudatamme kauppalakia sekä alla mainituin poikkeuksin näitä sopimusehtoja. SporttiRakki-verkkokauppa voi muuttaa toimitusehtoja yksipuolisesti, asiakkaan on tutustuttava toimitusehtoihin aina ennen tilaamista. Verkkosivuilla esitetyt tuotekuvat tai värit voivat poiketa teknisistä syistä jonkin verran todellisuudesta. Muiden kuin kuluttaja-asiakkaiden osalta tuotteiden omistusoikeus säilyy myyjällä, kunnes kauppahinta on kokonaisuudessaan maksettu.

HENKILÖTIETOJEN KÄSITTELY

Henkilötietojen käsittelystä löytyy tarkemmin tietoja SporttiRakin/Dogomon asiakasrekisterin henkilötietojen käsittelyselosteesta.


TUOTTEET JA HINNAT

Palveluiden ja tuotteiden hinnat ja ominaisuudet on esitetty verkkosivuilla. Hinnat sisältävät kulloinkin voimassa olevan arvonlisäveron.

Ilmoitetut hinnat ovat voimassa verkkokaupassa toistaiseksi tai verkkokaupan tuotetiedoissa erikseen ilmoitetun ajan. Jos hinta muuttuu sopimuksen tekemisen jälkeen, noudatetaan aina sopimuksentekoajankohdan hintaa. Jos verkkokaupassa ollut virheellinen hintatieto poikkeaa niin huomattavasti todellisesta hinnasta, että asiakkaan olisi pitänyt ymmärtää kyseessä olevan virhetiedon, virheellisenä ilmoitettu tuotteen hinta ei sido verkkokauppaa.

Verkkokaupalla on oikeus tarkistaa alennuksia ja muita etuja tilauksista, jos asiakas palauttaa tilaukselta tuotteita. Erityisissä alennuskampanjoissa saatamme rajoittaa alennuskoodin käyttöä yhteen kertaan per asiakas. Tämä tarkoittaa sitä, että koodia voivat käyttää vain rekisteröityneet/kirjautuneet asiakkaat ja vain yhden kerran. Alennuskoodeja ei voi myöskään yhdistää. Tarkemmat tiedot tarjouksista ja alennuksista ovat tuotetietojen yhteydessä tai ilmoitetaan erikseen esimerkiksi alennuskoodin yhteydessä. Maksuttoman toimituksen koodi on voimassa vain kotimaan kuljetuksiin, pois lukien Ahvenanmaa.

REKISTERÖITYMINEN

Kun asiakas ostaa fyysisiä tuotteita, hän voi tilata ne joko rekisteröitymällä tai ilman rekisteröitymistä. Rekisteröityminen tapahtuu omalla sähköpostiosoitteella sekä itse valitsemalla käyttäjätunnuksella ja salasanalla. Digitaalisten tuotteiden tilaaminen edellyttää käyttäjätunnuksen luomista.

TILAAMINEN

Tilaaminen tapahtuu siirtämällä valitut tuotteet ostoskoriin. Tilauksen yhteydessä tilaajan on ilmoitettava nimi, osoite, sähköpostiosoite ja puhelinnumero. Yritysasiakkaiden on lisäksi ilmoitettava y-tunnus ja yhteyshenkilön nimi ja yhteystiedot. Asiakas vastaa siitä, että hänen verkkokaupan tilauslomakkeeseen antamansa henkilö- ja muut tilaustiedot ovat oikeat ja täydelliset. Mikäli tilauksen tekeminen ei verkkokaupasta onnistu, voit olla meihin yhteydessä myös sähköpostitse osoitteesta verkkokauppa@sporttirakki.fi.

TILAUSILMOITUS JA -VAHVISTUS

Kuluttaja-asiakas saa ensin tilausilmoituksen, joka vahvistaa tilauksen saapuneen meille ja joka sisältää tilauksen keskeiset tiedot ja tiedot peruuttamisoikeuden käyttämisestä, menettelyistä ja määräajoista. Tilauksen käsittelyn jälkeen kuluttaja-asiakas saa tilausvahvistuksen.  Mikäli asiakas huomaa tilausvahvistuksessa korjattavaa, pyydetään ottamaan meihin yhteyttä. Yritysasiakkaan tilausvahvistus sisältää tiedot tilatuista tuotteista.

Verkkokauppa pidättää oikeuden olla hyväksymättä tilauksia perustelluista syistä. Jos emme jostakin syystä voi vahvistaa tilaustanne, ilmoitamme siitä mahdollisimman pian. Yritys- ja yhteisöasiakkaiden osalta verkkokaupalla on oikeus peruuttaa tilaus ilman velvollisuutta korvata vahinkoa. Jos emme jostakin syystä voi vahvistaa tilaustasi, ilmoitamme siitä mahdollisimman pian.


MAKSUTAVAT

Maksutavasta tai maksunvälittäjästä riippumatta kauppa syntyy verkkokaupan asiakkaan (tilaajan) ja verkkokaupan välille. Verkkokaupan vastuulla ovat kaikki kauppaan liittyvät myyjän velvoitteet.

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. www.paytrail.com, puhelin 0207181830.

Maksutapoina käyvät suomalaisten pankkien verkkomaksupainikkeet (Nordea, Osuuspankki, Danske Bank, Ålandsbanken, S-Pankki, Aktia, POP Pankki, Säästöpankki, Oma Säästöpankki), kortti- ja luottokorttimaksut (Visa, MasterCard, American Express), mobiilimaksutavat (Siirto, MobilePay, Google Pay sekä Apple Pay) sekä lasku- ja osamaksutavat (OP Lasku, OP Tililuotto, Walley kuluttajille ja Walley yrityksille).

TOIMITUSAIKA

Tuotetilaukset pyrimme toimittamaan pääsääntöisesti 1-4 arkipäivänä siitä, kun olemme saaneet tilauksen onnistuneen maksusuorituksen.

Sähköisesti toimitettava digitaalinen sisältö toimitetaan heti maksun ja tilausvahvistuksen toimittamisen jälkeen. Digitaalisissa jäsenyystilauksissa pääsy palveluun on voimassa koko maksetun jäsenyysjakson ajan ja päättyy tilauksen päättyessä. Digitaalisissa kurssitilauksissa katseluoikeus on voimassa toistaiseksi ja katseluoikeuden päättymisestä ilmoitetaan vähintään 6 kk ennen päättymistä.

TOIMITUSTAVAT

Toimitamme pakettilähetykset joko Postin (www.posti.fi) tai Matkahuollon (www.matkahuolto.fi) toimipisteeseen tai kotiinkuljetuksena asiakkaan kassalla tekemän valinnan mukaisesti.

Toimituskulut sisältävät posti- ja pakkauskulut. Esitämme ostoskorissa toimituskulut ensisijaisen käytössä olevan toimitustavan mukaan. Asiakas voi valita kassalla käytössä olevista toimitustavoista parhaiten sopivan vaihtoehdon, jonka yhteydessä tarkka toimituskulu on esitetty. Toimituskulut riippuvat ostoskorin sisällöstä ja yhteispainosta sekä valitusta toimitustavasta.

Digitaalisissa palveluissa palvelu tulee asiakkaan käyttöön heti tilausvahvistuksen saapumisen jälkeen ja palvelua voidaan käyttää yleisimpien verkkoselainten (tietokone, mobiililaite) uusimmilla versioilla, minkä toimivuuden asiakas voi ennen ostopäätöksen tekemistä käydä testaamassa ilmaisen testisivun kautta (mikäli videot näkyvät sivulla, palvelu toimii asiakkaan omilla laitteilla). Maksullisen jäsenpalvelun käyttö ja sisältöjen katsominen edellyttävät myös sivuston evästeiden hyväksymistä, joista asiakas saa erillisen hyväksymislomakkeen saapuessaan sivustolle.

Ohjeistus verkkokursseille ja erikseen ostetuille luennoille pääsyä varten toimitetaan asiakkaan antamaan sähköpostiin.

KULUTTAJA-ASIAKKAAN PERUUTTAMISOIKEUS

Kuluttaja-asiakkailla on kuluttajansuojalain mukainen peruuttamisoikeus 14 päivän kuluessa tavaran tai viimeisen tavaraerän vastaanottamisesta tai sähköisesti toimitettavan digitaalisen sisällön toimittamista koskevan sopimuksen tekemisestä.

Digitaalisen sisällön toimittaminen sähköisesti voidaan kuitenkin aloittaa tilausvahvistuksen toimittamisen jälkeen ennen peruuttamisajan päättymistä, jos kuluttaja-asiakas on antanut tähän nimenomaisen suostumuksensa ja hyväksynyt peruuttamisoikeuden menetyksen tässä tilanteessa.

Peruuttaminen tapahtuu tekemällä peruuttamisilmoitus 14 päivän kuluessa tavaran tai viimeisen tavaraerän vastaanottamisesta tai digitaalista sisältöä koskevan sopimuksen tekemisestä. Peruuttamisilmoituksen voi tehdä peruuttamislomakkeella tai vapaamuotoisesti sähköpostilla verkkokauppa@sporttirakki.fi. Jos peruuttamisajan viimeinen päivä on lauantai tai pyhäpäivä, peruuttamisilmoituksen voi tehdä myös seuraavana arkipäivänä. Tavaroiden noutamatta jättäminen ei ole kaupan peruuttaminen eikä korvaa peruuttamisilmoitusta. Yritys- ja yhteisöasiakkailla ei ole peruuttamisoikeutta.

Tilaamalla verkkokaupasta digitaalisia sisältöjä, asiakas suostuu siihen, että toimitus aloitetaan heti ja hyväksyy sen, ettei peruuttamisoikeutta ole. Tiedot peruuttamisoikeuden menetyksestä on asiakkaalle annettu myös tilausvahvistuksessa.

POIKKEUKSET PERUUTTAMISOIKEUTEEN

Kuluttajansuojalain mukaan peruuttamisoikeutta ei ole muun muassa sinetöitynä toimitetulla tavaralla, jota ei terveydellisistä tai hygieniasyistä voida palauttaa ja jonka sinetti on rikottu tai avattu. Peruuttamisoikeutta ei myöskään ole tavaroilla, jotka on valmistettu tai muunneltu ostajan vaatimusten mukaisesti tai selvästi henkilökohtaista tarvetta varten (esimerkiksi mittatilaustavarat tai kaiverretut/nimikoidut tuotteet). Peruuttamisoikeus ei myöskään koske seuraavia tilanteita,  joissa digitaalisen sisällön toimittaminen sähköisesti on aloitettu ennen peruuttamisajan päättymistä kuluttajan nimenomaisen pyynnön tai suostumuksen takia ja asiakas on hyväksynyt peruuttamisoikeuden puuttumisen näissä tapauksissa eikä tiettyyn ajankohtaan sidottuja vapaa-ajan tapahtumia ja -kursseja. Esimerkiksi tiettynä ajankohtana toteutettavat tapahtumat, live-valmennukset, kurssit, yksityistunnit, workshopit ja luennot, joihin osallistutaan joko paikan päällä tai etäyhteydellä.

TAVAROIDEN PALAUTTAMINEN

Tavara on jätettävä rahdinkuljettajan kuljetettavaksi 14 päivän kuluessa peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Palauttaminen on asiakkaalle maksutonta, mikäli asiakas käyttää tarjoamiamme palautusvaihtoehtoja.

Asiakkaan on pidettävä vastaanottamansa tavara olennaisesti muuttumattomana ja vähentymättömänä, jotta asiakkaalla on oikeus peruuttamistilanteessa saada maksamansa hinta kokonaan takaisin. Pakkauksen voi avata tai purkaa menettämättä peruuttamisoikeutta ja tavaran ominaisuuksien ja toimivuuden tarkastamiseksi sekä tavaraan tutustumiseksi samaan tapaan kuin myymälässä. Tuotteiden pakkaus voi olla osa tuotetta, asiakkaan on käsiteltävä ja avattava pakkaus varoen, jotta tuotteet voi palauttaa omassa pakkauksessaan.

Jos asiakas on ottanut tavaran käyttöön, vastaa asiakas tavaran arvon alenemisesta. Jos tavara on olennaisesti muuttunut tai vähentynyt siitä mikä se oli asiakkaan sen vastaanottaessa, verkkokaupalla on oikeus periä tavaran arvon alenemista vastaava summa. Jos tavara on muuttunut käyttämisen vuoksi myyntikelvottomaksi, verkkokauppa voi kokonaan kieltäytyä palauttamasta kuluttajan maksamaa summaa.


PALAUTUSOHJE

Mikäli olet vastaanottanut paketin Postin kautta, voit tehdä palautuksen suoraan Postin palvelupisteessä käyttämällä alkuperäistä pakkausta tai vastaavaa ja kirjoita päälle palautustunnus 658254.

Mikäli olet vastaanottanut paketin Matkahuollon kautta, voit tehdä palautuksen suoraan Matkahuollon palvelupisteessä käyttämällä alkuperäistä pakkausta tai vastaavaa ja kirjoita päälle palautustunnus 9535300.

Asiakas voi käyttää palautuslomaketta tai liittää palautukseen seuraavat tiedot: tilausnumero, nimi, osoite ja puhelinnumero. Palautettava tuote on pakattava huolellisesti ja varmistuttava, ettei tuote pääse liikkumaan pahvilaatikon sisällä. Palautukseen voi käyttää samaa pahvilaatikkoa ja pehmusteita, joilla tuote toimitettiin. Tilausvahvistuksessa on myös ohjeet palautuksen tekemiseksi. Palautusosoite on Kivikatu 10, 61500 Isokyrö.

Jos tuote vahingoittuu paluumatkalla siksi, että asiakas on pakannut sen huolimattomasti, vastaa asiakas tästä aiheutuneesta vahingosta. Lähetyksestä kannattaa pyytää kuitti, jolla voi osoittaa palautuksen. Toimituksen noutamatta jättäminen ei ole peruuttaminen eikä korvaa peruuttamisilmoituksen tekemistä. Perimme noutamatta jääneistä toimituksista 15 e. Emme ota vastaan postiennakkolähetyksiä. Tuotteet voi palautusajan puitteissa palauttaa myös toimipisteellemme, mutta siitä on erikseen sovittava.

MAKSUN PALAUTTAMINEN

Kauppahinta palautetaan viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen saapumisesta. Verkkokaupalla on oikeus pidättyä maksujen palautuksesta, kunnes tavara on palautettu tai asiakas on osoittanut lähettäneensä tavaran takaisin, esimerkiksi palautuskuitilla.

Toimituskustannukset palautetaan muissa kuin osapalautuksissa ja kuitenkin siten, ettei toimitusmaksua palauteta siltä osin kuin se ylittää yrityksen tarjoaman edullisimman toimitusvaihtoehdon kustannuksen.

Jos palautuksen jälkeen tilauksen jäljelle jäävä arvo jää ilmaisen toimituksen kriteerien alle, veloitamme toimituskulut jäljellejäävästä tilauksesta hinnastomme ja valitun toimitustavan mukaisesti.

LAHJAKORTTI

Verkkokaupasta tilatut lahjakortit ovat voimassa 12 kk ostopäivästä lukien. Lahjakortit toimitetaan tilaajan sähköpostiin 1-2 arkipäivän kuluessa. Lahjakorttia ei vaihdeta rahaksi eikä sitä voi käyttää osissa tai palauttaa. Tuotetilauksissa lahjakortilla voi maksaa vain tuotteiden osuuden, ei toimituskuluja.

ASIAKASARVOSTELUJEN VAHVISTAMINEN

Asiakas voi arvostella ostoksensa, joka sitten näkyy verkkokaupassamme arvostelun jättäjän etunimellä ja sukunimen ensimmäisellä alkukirjaimella. Palautteessa näkyy myös palautteen jättöpäivä sekä merkki “varmistettu kirjoittaja”. Tämä merkki kertoo, että palautteen antaja on tehnyt tilauksen verkkokaupastamme ja on vahvistettu ostaja. Jokaisen palautteen antajan tiedot (nimi, osoite, sähköpostiosoite) ja tilausnumero tarkastetaan, ja tällä perusteella pystymme tarkistamaan, mitä tuotteita asiakas on käyttänyt ja vahvistamaan, että asiakas todella on tilannut tuotteen.

VIRHEVASTUU JA REKLAMAATIO-OHJAUS

Jos tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksessa, tuote tai palvelu ei vastaa tilausta tai on virheellinen, kuluttaja-asiakasta pyydetään ottamaan yhteyttä verkkokauppa@sporttirakki.fi tai 045 669 6799. Pikainen yhteydenotto auttaa asian selvittämisessä. Yritys- ja yhteisöasiakkaiden on reklamoitava virheestä tai viivästyksestä sähköpostitse (verkkokauppa@sporttirakki.fi) 7 (seitsemän) päivän kuluessa tuotteen vastaanottamisesta. Yritys- tai yhteisöasiakkaan on myös tarkistettava toimitus sen saapuessa ja merkittävä puutteet mahdolliseen rahtikirjaan.

Verkkokaupan 14 päivän peruuttamisoikeus ei rajoita kuluttaja-asiakasta vetoamasta virheeseen kulutushyödykkeiden osalta tämän ajan jälkeen. Mikäli kuluttaja-asiakas on saanut virheellisen tai väärän kulutushyödykkeen, verkkokauppa vastaa virheestä kuluttajasuojalain mukaisella tavalla. Verkkokauppa vastaa virheellisen tuotteen palautuskuluista ja muista kuluttajansuojalain mukaisista velvoitteista.

LINKIT ULKOPUOLISILLE SIVUILLE

Verkkokauppa voi sisältää linkkejä kolmansien osapuolten sivuille tai palveluihin. Verkkokauppa ei voi vaikuttaa näihin muihin sivuihin tai palveluihin, joilla on omat erilliset käyttöehdot ja tiedonkeruumenetelmänsä. Verkkokauppa ei vastaa ulkopuolisten, linkitettyjen sivujen palveluista tai muista vastuista.

VASTUUNRAJOITUS

Verkkokauppa ei vastaa ylivoimaisen esteen (force majeure) aiheuttamista vahingoista. Yritys- ja yhteisöasiakkaiden osalta vastuu rajoittaa ostettujen palveluiden ja tuotteiden hintaan.

REKLAMAATIOT JA RIITOJEN RATKAISU

Jos sopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja-asiakas voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).

Verkkokauppaa koskevissa kysymyksissä voi lähettää sähköpostia osoitteeseen verkkokauppa@sporttirakki.fi sekä jäsen- ja sisältöpalvelua koskevissa kysymyksissä sporttirakki@koiraurheilunilo.fi.

Säännöt
Käyttöehdot