Tilausehdot

Tekemällä ostoksen, sitoudut myös noudattamaan sivuston sääntöjä sekä hyväksyt käyttöehdot.

SPORTTIRAKIN TILAUSEHDOT

Voimassa 10.9.2021 alkaen

Näitä tilausehtoja sovelletaan Dogomo Oy:n (jäljempänä “Dogomo”), tarjoaman SporttiRakki-palvelun (jäljempänä “SporttiRakki” tai “Palvelu”) PRO-jäsenyyden sekä muiden mahdollisten maksullisten tuotteiden ja palveluiden tilauksiin ja toimituksiin. Siltä osin kuin tilausehdoissa ei ole toisin määrätty, sovelletaan Dogomon voimassaolevia käyttöehtoja.

1. SOPIMUKSEN SYNTYMINEN
Tilaaminen edellyttää, että tilaaja on rekisteröitynyt Palveluun, mikäli tilauksessa on kyse salasanan takana olevan materiaalin tilaamista (mm. jäsenyys, verkkokurssit). Tuotteiden tilaaminen ei edellytä erillistä rekisteröitymistä. Palvelua tai tuotetta koskeva sopimus syntyy, kun tilaaja on hyväksynyt nämä tilausehdot ostotilanteessa. Palvelun käyttö edellyttää palveluun soveltuvaa laitetta, verkkoselainta ja verkkoyhteyttä, joiden hankkimisesta vastaa ja kustannukset maksaa Asiakas.

2. TILAUKSEN VOIMASSAOLO JA MAKSAMINEN
Palvelun tai tuotteen toimituksen katsotaan alkavan, kun Dogomo on lähettänyt asiakkaalle tilausvahvistuksen sähköpostitse.

Dogomo laskuttaa tilauksen sen tekohetkellä. Mikäli tilaajalla on oikeus Palvelun maksuttomaan tutustumisjaksoon, käynnistyy tilaus tutustumisjakson jälkeen automaattisesti ilman erillistä ilmoitusta. Tilaus päättyy automaattisesti määräajan päättyessä.

Asiakas voi valita kassalla tilauksen maksamisen kahden eri maksujärjestelmän väliltä:

  • Klarna Checkout: Klarnan lasku- ja osamaksut (“Maksa myöhemmin -lasku” (30 päivän sisällä) tai “Pilko maksut” (kiinteä kuukausimaksu tai joustava erämaksu) sekä kotimaisten pankkien verkkomaksut sekä luottokortit (Visa, MasterCard, American Express). 
  • Paytrail: suomalaiset verkkopankit (Nordea, Osuuspankki, Danske Bank, Ålandsbanken, Handelsbanken, S-Pankki, Aktia, POP Pankki, Säästöpankki, Oma Säästöpankki), kortti- ja luottokorttimaksut (Visa, MasterCard, American Express) sekä MobilePay

Klarna Checkout

Palvelu käyttää Klarna Checkout -maksujärjestelmää, jonka toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Klarna Bank AB. Tarkemmat tiedot maksunvälitysehdoista ja siihen liittyvistä tietosuojakäytännöistä sekä maksutapojen tilaushetkellä voimassa olevat ehdot löydät kassalta painikkeesta “Ehdot”.

Klarna Checkoutin kautta voit tehdä verkko-ostoksia helposti ja turvallisesti, sekä saat joustavasti eri maksuvaihtoehtoja. Käyttäessäsi lasku- tai erämaksuvaihtoehtoa, tunnistautuminen tapahtuu parin helpon kysymyksen kautta, etkä tarvitse erikseen pankkitunnistautumista. Klarna suorittaa tavanomaisen luottotarkistuksen tilauksen yhteydessä.

Voit samalla luoda tunnukset Klarnan sovellukseen, jolla pääset hallinnoimaan laskujasi kätevästi ja saat muistutukset erääntyvistä laskuistasi.

Koskien Klarnaa, voit ottaa yhteyttä heidän Suomen asiakaspalveluunsa chatilla tai soittamalla (09) 425 99 771.

Paytrail

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
Puhelin: 0207 181830

www.paytrail.com

3. PERUUTTAMISOIKEUS & REKLAMAATIOT
Asiakkaalla on Kuluttajansuojalain mukainen 14 vrk palauttamisoikeus (pois lukien tilauksen vastaanottamispäivä) Palvelun kautta ostamiinsa tuotteisiin. Tuote tulee palauttaa alkuperäiskunnossa. Palautusohjeet löydät täältä. Palvelu vastaa palautuskustannuksista, mikäli palautus tehdään ohjeiden mukaisesti. Peruuttamisoikeus ei koske digitaalisten palveluiden ostoja, mikä on määritelty erikseen kohdassa 9.2., eikä tapahtumalippuja, mikä on määritelty erikseen kohdassa 10. Palauttamisoikeus ei myöskään koske yhdistysten tai seurojen hallinnoimia mutta SporttiRakin verkkokaupan kautta laskutettavia räätälöityjen TEAM-tuotteiden tilauksia.

Asiakkaan tulee tarkastaa tuote heti vastaanoton yhteydessä. Mikäli vastaanotettu tuote on virheellinen tai vaurioitunut, tulee asiakkaan ottaa yhteyttä asiakaspalveluun verkkokauppa@sporttirakki.fi ennen tuotteen palauttamista.

4. TILAUKSEN TOIMITUS
Palvelun kautta tilatut tuotteet, jotka edellyttävät pakettitoimitusta, toimitetaan Matkahuollon kautta. Asiakas voi itse valita kassalla joko noutopistetoimituksen ja haluamansa noutopisteen tai kotijakelun (palveluilla eri hinnat). Kotijakelussa paketti jaetaan vastaanottajalle kotiosoitteeseen ja vastaanottajalle ilmoitetaan saapuvasta paketista tekstiviestillä tai sähköpostilla jakeluajan sopimiseksi. Kun jakeluaikaa sovitaan tekstiviestillä tai sähköpostilla vastaanottajan kanssa, vastaanottajalla on mahdollisuus lisätä toimitukseen veloituksetta ”jakelu ilman kuittausta”. Tällöin lähetys jätetään oven taakse ilman ihmiskontaktia.

Kirjepostilla toimitettavat tilaukset toimitetaan postilla suoraan asiakkaan ilmoittamaan toimitusosoitteeseen.

Tilauksia toimitetaan vain Suomeen. Tuotetilausten toimitusaika on pääsääntöisesti 1-4 arkipäivää, ellei tuotekortissa ole toisin mainittu. Mikäli toimitus viivästyy, asiakkaalle ilmoitetaan sähköpostitse.

Digitaalisen palvelun oston yhteydessä tilaus toimitetaan heti tilausvahvistuksen yhteydessä. Jotkin digitaaliset palvelut (esimerkiksi nettivalmennukset) vaativat asiakaspalveluhenkilöstön aktivointitoimia ennen lopullista käyttöoikeutta ja se suoritetaan tuotetiedoissa ilmoitettuna ajankohtana. Asiakas saa tilauksen kaikista vaiheista ilmoituksen sähköpostitse.

Tapahtumalippujen oston yhteydessä tilaus toimitetaan heti tilausvahvistuksen yhteydessä.

5. TILAUKSEN HINTA
Tilauksen hinta perustuu kulloinkin voimassa olevaan hinnastoon. Tilaushinnat ovat nähtävissä Palvelun verkkokaupassa osoitteessa sporttirakki.fi/kauppa. Dogomolla on oikeus muuttaa hintoja näissä tilausehdoissa määritellyllä tavalla.

6
. TILAUSEHTOJEN MUUTOKSET
Dogomolla on oikeus muuttaa näitä tilausehtoja sekä Palvelun tilaushintoja ja käyttöehtoja. Näiden tilausehtojen ja tilaushintojen muutoksista ilmoitetaan sähköpostilla, Palvelun verkkosivuilla tai muulla vastaavalla tavalla. Muutokset astuvat voimaan ilmoitettuna ajankohtana, ja ne koskevat kaikkia tilauksia.

7. SOPIMUKSEN PURKAMINEN
Dogomo voi päättää sopimuksen välittömin vaikutuksin, jos tilaaja on rikkonut näitä ehtoja olennaisella tavalla eikä huomautuksesta huolimatta ole korjannut menettelyään. Tällaiseksi katsotaan mm. palvelusta maksamatta jättäminen maksuhuomautuksen jälkeen.

8. TIETOSUOJA
Dogomo käsittelee tilaajien henkilötietoja tietosuojaselosteen sekä yksityisyydensuojaa koskevan lainsäädännön mukaisesti, noudattaen EU:n yleistä tietosuoja-asetusta (GDPR).

9. DIGITAALISTEN PALVELUIDEN OSTOA KOSKEVAT ERITYISEHDOT

9.1 Voimassaolo
PRO-jäsenyyden tilaus on voimassa tilaushetken mukaisen määräajan (3 kk / 6 kk / 12 kk).

Kurssijäsenyys on voimassa kurssin ajan. Kuuntelupaikalla kurssijäsenyys jatkuu 1 kk kurssin päättymispäivän jälkeen. Koirakkopaikalla kurssijäsenyys jatkuu useita kuukausia kurssin päättymisen jälkeen, kunnes kurssijäsenyyden päättymisestä ilmoitetaan ennakkoon 1 kk ennen päättymistä. Koirakkopaikkalaisella kurssijäsenyyden säilyminen kurssin jälkeen edellyttää PRO-jäsenyyden voimassa pitämistä.

9.2 Peruuttamisoikeuden puuttuminen
Peruuttamisoikeutta ei ole Dogomon digitaalisten palveluiden ostoon liittyen (verkkovalmennus, verkkoluennot, Palvelun jäsenyydet). Kuluttajansuojalain 6 luvun 16 §:n mukaisesti tilaajalla ei ole oikeutta peruuttaa tekemäänsä Palvelun tilausta sen jälkeen, kun Dogomo on lähettänyt tilaajalle tilausvahvistuksen tai, kun Palvelun toimittaminen on muulla tavoin tilaajan suostumuksen perusteella aloitettu.

Peruuttamisoikeus voidaan kuitenkin myöntää säännöllistä valmentautumista edellyttävään verkkovalmennukseen, mikäli tilaajan koira estyy osallistumasta valmennukseen. Valmennuspaikan peruuttamiseen vaaditaan eläinlääkäritodistuksen esittäminen. Peruutus tulee tehdä ennen kurssin aloituspäivää. Peruttaamistapauksissa tilaajan tulee ottaa yhteyttä palvelun tuottajaan: Heidi Hendrell, heidi@sporttirakki.fi.

9.3 Dogomon peruuttamisoikeus
Verkkovalmennukset järjestetään, mikäli kurssille on riittävästi osanottajia (minimissään 15 henkilöä/kurssi). Mikäli kurssia ei voida järjestää vähäisen osanottajamäärän takia, palauttaa Dogomo ostaneille henkilöille heidän osallistumismaksunsa ennen kurssin aloituspäivämäärää.

10. TAPAHTUMALIPPUJEN OSTOA KOSKEVAT ERITYISEHDOT

10.1 Dogomon järjestämät live-tapahtumat
Dogomon järjestämiin live-tapahtumiin myytäviä lippuja ei voi vaihtaa eikä niitä lunasteta takaisin. Mikäli tapahtuma joudutaan järjestäjän puolesta perumaan, maksaa Dogomo ilmoittautuneille heidän lippuhintansa takaisin välittömästi tapahtuma-ajankohdan jälkeen.

11. VERKKOVALMENNUKSIA KOSKEVAT ERITYISEHDOT

Palvelun järjestämissä verkkovalmennuksissa noudatetaan kurssien osalta kurssilaisille etukäteen toimitettua aikataulua. Dogomolla on oikeus muuttaa aikataulua, mikäli kurssin valmentajaa tai Palvelua kohtaa ylivoimainen este eikä osakokonaisuutta saada toimitettua annetun aikataulun mukaisesti. Muutoksista ilmoitetaan kurssilaisille kirjallisesti ja samalla kerrotaan päivitetty aikataulu.

Verkkovalmennusten yksityistunneilla noudatetaan verkkokaupassa kyseisen palvelun ostosivulla kerrottavia aikatauluja valmentajien vastausajoissa. Tämä edellyttää, että asiakas on lähettänyt yksityistuntitilauksen vähintään 2-3 pv ennen tuota ajankohtaa.  Mikäli valmentajaa kohtaa ylivoimainen este eikä hän pysty noudattamaan annettua aikataulua, informoi hän tästä asiakasta etukäteen ja kertoo asiakkaalle vastausajankohdan. Mikäli vastausaika pitkittyy kohtuuttoman pitkäksi, voidaan yksityistunti perua. Tämä tapahtuu ottamalla yhteyttä asiakaspalveluun verkkokauppa@sporttirakki.fi.

12. MUUT EHDOT
Siltä osin kuin näissä tilausehdoissa ei ole toisin määrätty, sovelletaan Palveluun sen voimassaolevia käyttöehtoja. Käyttöehtoja sovelletaan esimerkiksi Palvelun toiminnallisuutta ja käyttökatkoja sekä Palveluun liittyvien oikeuksien osalta.

13. PALVELUNTARJOAJAN YHTEYSTIEDOT

Dogomo Oy / SporttiRakki
Postiosoite: Riihimäentie 11, 61500 Isokyrö
Y-tunnus: 2812633-4
Vastuuhenkilö: Heidi Hendrell
Puhelin: 045 669 67 99

Palvelun sisältöä ja verkkokauppaa koskevissa kysymyksissä voi lähettää sähköpostia osoitteeseen toimitus@sporttirakki.fi.

Säännöt
Käyttöehdot